Ha most vennék DVB-T vevőt...

Címkék:

Sok mindent szeretnék kapni, olcsón. Ismerős igaz? Az elvárásaim messze felülmúlják a piacon található DVB-T vevőket, azonban ma egyet láttam és kipróbáltam, amit szívesen ajánlok bárkinek, de hangsúlyozom: ez szubjektív.

Mit várok ma egy DVB-T vevőtől?

  • stabil DVB-T vétel (jó érzékenység)
  • folyamatos firmware frissítés
  • USB-n keresztüli multimédiás lejátszás
A stabil vétel sajnos nem csak a készüléken múlik, ugyanilyen fontos a minőségi antenna, vagy a kábelezés, amelyet sajnos sokan hanyagolnak, pedig igen meghatározó része a rendszernek.
A folyamatos firmware frissítés - nálam, aki informatikában él - alapvető, olyan gyártó készülékét meg sem venném, melynek a honlapján nincs vagy csak igen régi a frissítés. Tipikus példa erre a számítógépekhez árult TV tunerek problémája, melyek közül csak egy-kettő felel meg a követelményeknek, vagy mondhatnám úgy is: alig van, mellyel valóban önfeledten tévézhetnénk. Aki vásárláson gondolkodik az inkább írjon nekem.
A harmadik, az USB-n keresztüli multimédia lejátszás fontosságát a gyerekeim tanították meg számomra. Ha már van egy DVB-T  vevőm, akkor ne kelljen azzal szórakoznom, hogy más eszközöket is kelljen csatlakoztatnom a tévémhez, hogy meséket nézhessenek a csemetéim. Jelenleg egy 320 GB-os külső merevlemez van teljesen feltöltve sorozatokkal, egész estés mesefilmekkel. Hát ezért.
A multimédia lejátszás problémái: alapvetően az ember. Az egy dolog, hogy a gyártó beépíti a támogatást a készülékébe (mkv, avi, xvid, stb.), de ő az egység processzorába csak szabványos kódolási paramétereket ad meg, a hétköznapi ember meg úgy kódol, ahogy neki tetszik. Komolyan: iskolát kellene nyitni, mert az interneten található és letölthető filmek igen kis százaléka felel meg a szabványos követelményeknek. Ezért is szeretem a Freemake-et.

Jelenleg a családban két vevő teljesít szolgálatot, amelyekkel viszonylag elégedett vagyok. Azonban ha már vezetem egy ideje ezt a blogot, úgy gondoltam, néha írok a készülékekről is, amikkel találkozom.


Synaps THD-2880 CX
Pillanatok alatt megkedveltem, minősége, tudása, ára meggyőzött, ezért is ajánlom. Kezdjük az árral: 10.990 Ft-ért már a tiéd (de a legtöbb bolt 12.000 körül adja). Beépített Conax kártyaolvasó(!), MP3, MKV, MOV, MPG, MP4 stb. lejátszás, maximális 8W fogyasztás. A legfrissebb firmware: 2012. 02. 13. Pontos specifikációt itt találtok. Jó érzékenység, jó képminőség, viszonylag jó külső.

Mi kell még??? Aki tud jobbat ennél szóljon, mert én nem tudtam alternatívát találni. (Lehet itt az ideje nekem is cserélni.)

1 megjegyzés:

  1. Zsolti írta...:

    Szia!

    Anyámnak egy COLUMBIA T-HD 2500 CX PLUS van, ugyanez a menüje, bár ebben mintha találtam volna olyan dolgokat, ami az övében nincs benne. Persze lehet, hogy ha firmware-t frissítenék, akkor benne lenne. 95%-ban elégedett vagyok vele, van pár bosszantó apróság benne. De tudomásul vettem, hogy olyan, ami beépített RF modulátort tartalmaz, nincs másik a magyar piacon, és ez volt a legfontosabb, mert túl régi a tévé. Tudom, lehetne venni olyat, ami tudja, meg 20 éve már mindegyik scart-os, de ez nem olyan, és amíg működik, nem lesz másik.

    A kérdésem az, hogy tudsz-e kódolt adásokat felvenni, majd átkonvertálni vele. Mert miután megvettem, elkezdtem keresgélni a neten, és olyat találtam, hogy ez az egyetlen, amiből "valahogy kimaradt" a kódolt adások kódolva rögzítése. Amikor kipróbáltam, akkor pedig azt tapasztaltam, hogy azóta kijavíthatták a hibát, mert csak az STB-n tudtam megnézni, és csak akkor, ha benne volt a kártya.

    Üdv. Zsolti

Megjegyzés küldése